31 Ocak 2011 Pazartesi

ah hamam

hafta sonu kendimle yüzleşmek ve hayatımın geri kalanına dair planlar yapmak için gerçekten çok zamanım oldu. cumartesi öğleden sonra 3'te başlayan tatil, bugün tüm hunharlığıyla 5.30'da bitti. yine söverek kalktım, üstelik geçen haftakilerden farklı olarak behzat ç. bile izleyemedim. behzat ç.'nin bu hafta gelen özet kısmında, türk hamamına gidip buğulanmış et gibi gelmemin faydasını gördüm. uyuya kalmadım resmen halının üzerinde bayıldım. türk hamamı gerçekten sıcağıyla adamı çileden çıkartan bir mekan. kaçacak delik aradım, göbektaşına en ufak bir temasta oraya yapışacağım korkusuyla mermerin etrafında yürüdüm. gerçekten sıcaktı ve bunun anlamı zaten insanı pişman edecek kadar sıcak olmasıydı.

hamamdan sonrası ise kayıp. gözlerimi açtığımda 5.30'du ve acı bir pişmanlık yüzümü yalıyordu. tatil bir anda bitmiş ne bilgisayarımı açabilmiş ne de evin tüm odalarını dolaşabilmiştim. salonu görmeden geldiğim zaman eksik kalmış hissediyorum, o dantellere bakıp hayatın bazen ne kadar anlamsız olabileceğini düşünüyorum. mutfağa bile iki kere falan girdim. bir kere pes oynadık ve bu hafta 12-9'luk debdeli bir sonuçla kazanan ben oldum. cumartesi gecesi, 7 kırmızı ve pamuk prens masalını gerçeğe dönüştürmekle; pazar ise karlı dağlara yolculuk ve çöken siste yolumuzu bulmaya çalışıp geri döndükten sonra mermerden cehennemle geçti. bir anda bitti lan, hala kabullenemiyorum.

bilgisayarımı açıp fotoğraf alamadım, sabah bir anlık panikle dört dvd'yi kapabilecek ancak zamanım oldu. betty blue, forrest gump, good bye lenin ve brokeback mountain. dört film ve dördünün tek ortak noktası, hepsi de daha önce defalarca izleyip büyük keyif aldığım filmler. o panikle işimi şansa bırakamayacağımdan, artık alışkanlığım olan yeni film izlemek yerine daha önceden en az iki kere izlediğim filmleri yanıma almak geleneğimi devam ettirdim. hem betty blue'nın o güzeller güzeli afişi, edirnekapı öğrenci yurdu'ndaki dolabımın kapağını süslerdi ta ki yurt görevlileri gelip onu sökene dek.

her hafta bir kitap, her akşam ise bir film bitireceğim kültür sanat mevsimi de bu vesileyle kutlu olsun.


Hiç yorum yok: